12 octombrie 2008

Small joys of life

"Ramanem cu berea si cu satisfactiile mici, demne de atmosfera de bodega, lasand cartea undeva intr-un loc de care sa nu ne aducem aminte, pentru a nu ne face sa ne simtim vinovati si ignoranti"

Cam asta a fost concluzia articolului scris de Alexandru Barbulescu, si pe care-l gasiti aici. Articolul se intituleaza 'Citim sau iesim la bere?'.

Zilele astea eram extrem de fericita ca am reusit sa termin doua din cele cinci carti incepute de cateva luni incoace. Stiu, denota superficialitate, dar imi place sa incep mai multe carti de-odata si sa le termin treptat, in functie de subiect si de starea de moment. In schimb, am observat ca imi este din ce in ce mai greu sa stau pur si simplu sa citesc. Sunt atatea de rezolvat prin casa, in afara ei, sunt atatia prieteni cu care-mi place sa-mi petrec timpul incat uit sa ma bucur de lectura. Pana acum un an, cand mi-am luat carnetul, citeam in metrou, in tramvai, in autobuz. Acum mi se pare ca timpul este atat de scurt incat vreau sa-l valorific cat mai mult. Vreau sa fac cat mai multe, sa petrec cat mai mult cu persoanele la care tin, sa invat cat mai multe si mi se pare aiurea ca am ajuns sa privesc timpul petrecut citind o carte ca pe un timp pierdut.

Iar concluzia lui Barbulescu mi se pare geniala. Am ajuns o mica ignoranta si incerc sa ma bucur de lucrurile marunte pentru ca nu exista nicio garantie ca vor veni lucruri mai bune sau ca ma voi putea bucura de ele. Nu ma simt in schimb vinovata pentru aceasta ignoranta si nici nu vreau sa traiesc intotdeauna cu ea. Vreau doar sa fiu suficient de ignoranta incat sa pot sa ma bucur de viata. Sa nu sufar ca nu pot sa salvez pamantul, sa nu sufar ca nu toata lumea e buna, ca nu toata lumea gandeste. Vreau sa fiu atat de ignoranta incat sa ma bucur ca eu sunt eu, ca iubesc persoanele din jurul meu, ca incerc sa devin mai buna decat sunt, si ca incerc sa gasesc un scop pentru a trai frumos. Dar vreau sa-mi fac mai mult timp sa citesc si sa invat!

0 comments:

Trimiteți un comentariu