3 septembrie 2008

How do you spend your holiday?!

Atunci cand au de ales dintre Turcia, Grecia si Tunsia 4.400 de romanii aleg in proportie de 72% Turcia, 27% Grecia si 1% Tunisia. Totusi de inteles, avand in vedere ca raportul calitate-pret este probabil cel mai bun in Turcia.

Dar, ce m-a uimit cel mai tare in rezultatele companiei de turism Flynova, este ca 68% dintre cei care aleg ca destinatie Turcia, stau la hoteluri de 5 stele, doar 21% la 4 stele, 7% la 3 stele si 4% la 2 stele.

Prin comparatie, 25% dintre turistii din zona baltica aleg sa stea la hotel de 5 stele, 40% la 4 stele, 19% la 3 stele si 16% la 2 stele.

Iar eu acum ma intreb, ca un copil ce sunt si facand abstractie de statisticile de mai sus, de ce ar vrea lumea sa mearga 2 saptamani la un hotel de 5 stele si sa-si petreaca intreaga vacanta pe plaja la un suc, sau pe un sezlong langa piscina? Chestia asta vine cu varsta? Dupa ce o sa imbatranesc nu o sa-mi mai placa sa vizitez locuri in care chiar sa am ce vedea? Nu doar o plaja si un hotel? Nu o sa-mi mai placa sa schimb locurile pentru a vedea cat mai multe in scurta perioada de timp in care imi iau concediu? Recunosc, e draguta ideea sa stai fara sa faci nimic langa piscina sau mare, sa dormi cat ai chef, dar asta pentru, nu stiu, maxim 3 zile?

6 comments:

Marcel spunea...

Holla. Nu stiu daca vine neaparat cu varsta, ci mai degraba cu starea... Uneori simti nevoia sa te mai si odihnesti. Eu am "zacut" in portugalia o saptamana, dar nu tot timpul pe plaja si in hotel,ci alternate cu vizite in zona, o fuga in Spania... Asa ca atunci cand o sa-ti doresti sa stai pe plaja si in hotel, sa nu te gandesti ca ai imbatranit, ci doar ai obosit! :P

Didi spunea...

io cred ca e oarecum de inteles ca, daca tot dai un ban, sa stii ca face. iar in particular, in contextul turcia, o prietena s-a intors recent din istanbul unde a stat la 4 stele si zicea ce era mizarie mare, si se ingrozea de ce-ar fi fost mai jos.
sa calatoresti e superb, sa stai la cort, la gazda, in cimp, in masina... dar e foarte important sa ai starea necesara. iar pentru un sejur in strainatate, care clar consuma timp, sa dormi mereu pe unde apuci poate deveni... aaa... NASPA! :D.
io de exemplu merg de 6 ani la mare si dorm numai in cort. iar anul asta cind am dormit intr-un pat, ooo, a fost divin :). cred ca e bine macar sa le alternezi

Zuzu spunea...

Poate e chestie de varsta...

Eu cred ca mai conteaza si compania.. Daca ai familie si 1-2 copii, e cel mai linistitor sa le faci playground-ul la un hotel (poate au si program de copii acolo...) si gata...
Nu stiu, aud si eu multe pareri..
Cred ca e chestie si de gust.

Eu as sta 10 zile sa zicem la un hotel la mare daca as avea o companie multumitoare, dar si asa, as explora macar imprejurimile...Ceva tot trebuie sa fie de vazut in raza de 10 km de la hotel...

Ireena spunea...

@Marcel Da, normal. Inteleg starea cronica de oboseala, dar eu zic ca, in medie, trei zile sunt suficiente sa te pui pe picioare si sa vrei sa dai o fuga pana in alte localitati vecine, alternate cu vizite in zona :).

@Didi Waa. Serios?! Eu auzisem lucruri bune despre hotelurile din Turcia. D-aia ma gandeam ca alege lumea sa se tot duca acolo :).
Mmm, stiu ce zici tu :D, dar ma gandesc ca nu ai nevoie de 5 stele, all inclusive si piscina ca sa te relaxezi si sa dormi bine.
Sustin ideea cu alternatul :D.

@Anna Da, compania conteaza foarte mult. Ca si varsta. Si e bine, cum ziceai si tu, sa explorezi macar imprejurimile, sa faci excursii de o zi, doua, cat sa nu fie prea obositor si stresant, daca esti cu multi copii dupa tine :D.

Anonim spunea...

Cred ca nu tine de varsta. Eu am fost in august 10 zile in concediu... am fost atat de obosita incat 3 zile nu am iesit din apartament, desi in sinea mea as fi vrut sa ma duc pe plaja, sa dorm putin si party-party. Doar ca pur si simplu aveam nevoie si de liniste si odihna...

Probabil ca o data cu inaintarea in varsta oboseala asta creste si 3 zile nu mai sunt de ajuns. Nu stiu... we'll see. :)

Ireena spunea...

@Laura We'll see :D.

Trimiteți un comentariu